Sieć komunikacji miejskiej w Bremie składa się z siedmiu linii oraz 163 przystanków, a jej całkowita długość to 79 kilometrów. Tramwaje Avenio zastąpią obecnie używane tramwaje GT8N i otrzymają oznaczenie GT8N-2.
– Po Monachium, Dosze i Hadze Brema jest teraz czwartym miastem, w którym działają tramwaje Avenio. Nasz modularny system umożliwia adaptację zamówienia do szczególnych potrzeb, a tramwaj jest w stanie sprostać wszelkim zadaniom stawianym przez niełatwą infrastrukturę – stwierdził Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG.
Tramwaj Avenio może już być traktowany jako nowy element floty firmy BSAG. Charakteryzuje się czerwona kolorystyką oraz nawiązaniami do logo BSAG używanego na starszych modelach tramwajów.
Dzięki specjalnej konstrukcji łatwo i szybko można wsiąść i wysiąść z tramwaju, co skraca konieczny postój na przystankach. Przez całą długość tramwaju ciągnie się pas oświetleniowy, który kończy się przy drzwiach. Przyciski do otwierania automatycznych drzwi są oznaczone lampami LED w kształcie logo firmy BSAG i są łatwe do dostrzeżenia nawet dla pasażerów o słabym wzroku. Podróżni mogą w łatwy sposób przemieścić się od wejścia do dalszych części składu Cztery moduły tramwaju tworzą jedną przestrzeń. Duże okna oraz oświetlenie LED dostarczają przyjemnego światła.
Ponadto tramwaj został zbudowany tak, aby w 90% mógł zostać przetworzony wtórnie. Tramwaj Avenio używa energii wytwarzanej podczas hamowania do ogrzewania wnętrza lub zwraca nadwyżkę energii do sieci. W tramwaju zainstalowano wyłącznie energooszczędne żarówki LED.
Dane techniczne dla tramwaju Avenio:
4-częściowy przegubowy tramwaj
konstrukcja stalowa, powłoka CDP
Rozstaw toru: 1,435 mm
Długość pojazdu: około. 37 m
Szerokość pojazdu: 2.65 m
Pojemność: 259 pasażerów
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Maksymalne obciążenie osi: 10.5 ton metrycznych
Więcej informacji znajduje się na stronie www.mobility.siemens.pl.