Celem Konkursu jest identyfikacja dobrych praktyk i ich popularyzacja poprzez publikacje, zwłaszcza na stronie internetowej i newsletterach organizatora i licznych patronów medialnych oraz instytucji współpracujących. Podsumowanie Konkursu i prezentacja wyróżnionych praktyk odbędzie się podczas VII Krajowego Kongresu Sekretarzy organizowanego 6-7 września 2023 r. w Warszawie przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej i Krajową Radę Forów Sekretarzy w JST.
Prowadzenie efektywnych działań w obszarach zarządzania stanowi jedno z najważniejszych wyzwań administracji samorządowej. Stałe analizowanie, w jakim kierunku prowadzone są działania, informacja zwrotna o celowości podejmowanych działań ma zadanie inspirujące i rozwojowe i stoi u podstaw realizacji konkursu. Prowadzone działania zarządzających wpływają na efektywność poszczególnych samorządów i ich konkurencyjność w zakresie realizacji polityk publicznych. Dlatego bardzo serdecznie zapraszamy Państwa do podzielenia się zrealizowanymi wdrożeniami, które będą dobrym przykładem i wzorem do dalszego rozwoju działania samorządu.
Doceniane są nie tylko rozwiązania kompleksowe dotyczące działania urzędu, ale także osiągnięcia w różnych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi i obsługi klientów. Zgłoszone mogą zostać pojedyncze procesy zarządzania i obsługi.
Obszary w ramach który mogą następować zgłoszenia do konkursu to:
- rozwiązania dot. współpracy z klientem urzędu,
- wdrożenie innowacyjnych sposobów obsługi klienta,
- wprowadzenie benefitu dla pracowników,
- usprawnienie procesu rekrutacyjnego i wdrożenie programu adaptacji pracowników w nowym miejscu pracy,
- działania zapobiegające rotacji pracowników,
- program żegnania się z osobami z organizacji,
- dokonanie istotnych zmian w ścieżce rozwoju pracowników,
- system premiowania pracowników na stanowiskach urzędniczych, pomocniczych i obsługi,
- usprawnienia komunikacji w urzędzie,
- dostosowanie funkcjonowania zespołu/urzędu do pracy zdalnej/hybrydowej,
- usprawnienie obiegu dokumentacji kadrowo-płacowej,
- programy i projekty angażujące pracowników w kwestie partycypacji społecznej, mające też wpływ na np. na kulturę organizacyjną urzędu,
- angażowanie pracowników w rozwój innych osób z instytucji.
Powołana przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej kapituła nagrodzi za nowatorstwo i osiągnięcia w określonych obszarach statuetkami oraz wyróżnieniami oraz Certyfikatem.
„Dobra Praktyka Zarządzania w Administracji Samorządowej” urzędy jako jednostki administracji samorządowej lub indywidualnych pracowników jako przedstawicieli konkretnych jednostek administracji samorządowej.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Główną nagrodą w konkursie jest Voucher w kwocie 2.500 zł na szkolenia realizowane przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego.
Źródło: https://frdl.org.pl/