Kolejna edycja Gremium Ekspertów Turystyki odbędzie się we Wrocławiu w dniach 29 listopada – 1 grudnia 2012 r. UWAGA! Tylko do 30 czerwca obowiązuje rabat na opłatę konferencyjną.
Tematyką wiodącą spotkania są
„Wyzwania współczesnej polityki turystycznej”.
– Zakres tematyczny poruszanych w trakcie konferencji zagadnień zasługuje na wnikliwą uwagę i dyskusję
– przekonuje Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.
– Cieszę się, że program sympozjum oparto w tak dużym stopniu na przedstawieniu dobrych praktyk
i nowoczesnych rozwiązań. Ich wdrażanie na wszystkich poziomach samorządu terytorialnego jest bowiem niezbędnym elementem wzmocnienia rozwoju sektora gospodarki turystycznej w naszym kraju.
W ramach konferencji odbędą się:
Forum Samorządowe – wspólne spotkanie władz jednostek samorządu terytorialnego – marszałków województw, starostów, prezydentów miast, burmistrzów i wójtów:
- Sterowanie rozwojem turystyki na poziomie lokalnym i regionalnym
- Źródła i sposoby finansowania zadań z zakresu rozwoju i promocji turystyki
- Convention Bureau – narzędzie miasta do rozwoju turystyki biznesowej
- Informacja Turystyczna – kto powinien ją prowadzić i kto finansować?
- Promocja – tylko turystyki czy całej gospodarki miasta/gminy?
- Marketing miejsc – przełamywanie stereotypów
- Rozwój turystyki na obszarach cennych przyrodniczo
Forum Lokalnych Organizacji Turystycznych (LOT):
- Identyfikacja kluczowych problemów i potrzeb LOT
- Określenie warunków niezbędnych do efektywnej działalności LOT
- Prezentacja dobrych wzorców dla LOT
- Opracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk LOT
Debata ekspercko-rządowa – dyskusja nad rządowym projektem dokumentu określającego założenia strategiczne rozwoju turystyki w Polsce w kontekście przyszłego budżetu Unii Europejskiej pt.:
Miejsce turystyki w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
Szersze informacje na stronie:
www.gremium.forumturystyki.pl