Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


RODO dla administracji – odpowiedzi na 27 pytań

Dzisiaj w Ministerstwie Cyfryzacji odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowany został przewodnik po RODO dla administracji. Wzięli w niej udział minister cyfryzacji, Marek Zagórski i wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, Paweł Szefernaker.


To kolejny efekt pracy Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych powołanej w Ministerstwie Cyfryzacji. Jej zadaniem było powstrzymanie zjawiska tak zwanej RODO-paniki i przygotowanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w związku z przetwarzaniem danych osobowych w różnych sektorach. Tym samym powstały już przewodniki dla sektora ochrony zdrowia, branży FinTech, czy dla przedsiębiorców w związku z Brexitem – publikowany dzisiaj przewodnik dla administracji jest już czwartym materiałem wydanym przez Grupę.

– Dzisiaj prezentujemy poradnik adresowany dla administracji, który powstał w wyniku pracy praktyków, tych którzy zajmują się ochroną danych osobowych w urzędach i obsługiwaniem obywateli - mówi minister Marek Zagórski. - To materiał na bazie ich doświadczeń i problemów, które wynikają z ich codziennej pracy. Staramy się tego typu opracowaniami wyjaśniać najważniejsze kwestie. Są tutaj precyzyjne odpowiedzi na 27 najczęstszych pytań. Liczymy, że ten materiał okaże się bardzo pomocy w pracy urzędników – dodaje.

Przewodnik odpowiada na wiele istotnych pytań, między innymi na to dotyczące  transmitowania online posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa – wyraźnie stwierdza się w materiale, że nie tyle jest to dozwolone, ile konieczne, bowiem wiąże się ze spełnieniem obowiązku ciążącego na administratorze i zapewnieniu transparentności życia publicznego.

- Wdrażanie RODO jest jednym z codziennych problemów polskiej administracji w ostatnim czasie - mówi wiceminister Paweł Szefernaker. - Ważne jest, aby w urzędach odnaleźć balans pomiędzy stosowaniem wprost przepisów rozporządzenia, a codziennym funkcjonowaniem, tak żeby nie paraliżowało to pracy urzędów. Jestem pewien, że ten przewodnik, oparty na realnych pytaniach urzędników, będzie ważnym punktem odniesienia dla wiele stosujących te przepisy – dodaje.

Pobierz przewodnik

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
 

2019-02-06 12:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

27 marca, Warszawa, Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, https://www.gov.pl/web/

27-28 marca, Warszawa, Forum Finansowania Agrobiznesu, https://pisb.pl/


Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»