Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

NOWE PRAWO: Wieloletnie plany podstawą ograniczenia deficytu

W przyszłym roku maksymalny poziom deficytu JST, oparty o wyliczenia Wieloletnich Planach Finansowych ma wynosić w sumie 10 mld złotych.

Nie ma możliwości ustanowienia arbitralnego limitu deficytów dla każdej jednostki samorządu – uważa strona samorządowa KWRiST. Dlatego wszelkie ograniczanie deficytu ma być oparte o obliczenia dotyczące sektora samorządowego jako całości.

Dopiero w dalszej kolejności mają być analizowane Wieloletnie Plany Finansowe samorządów. W przypadku naruszenia przez cały sektor zakładanych limitów ci, którzy wykraczają poza swoje Wieloletnie Plany Finansowe mogą się spodziewać reakcji Ministerstwa Finansów.

Biorąc pod uwagę aktualne (wg stanu na koniec I kwartału 2011) WPF wszystkich JST samorządy proponują następujący poziom referencyjny deficytu podsektora JST:
· 2012 rok – 10 mld zł,
· 2013 rok – 6 mld zł,
po 2013 roku – 2,5% dochodów całego podsektora JST lub 0,6% PKB.

Na razie nie wiadomo na czym miałaby dokładnie polegać reakcja ministerstwa w przypadku przekroczenia poziomu referencyjnego. Propozycje samorządów nie zostały też oficjalnie przedstawione stronie rządowej, ze względu na niezakończoną procedurę uzgadniania pomiędzy korporacjami samorządowymi. Poniżej ( "Do pobrania:") publikujemy roboczą wersję propozycji strony samorządowej. Zachęcamy do komentarzy.

\"\"
Strona samorządowa negatywnie zaopiniowała projekt projekt ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Na ostatnim posiedzeniu Zespołu ds. Systemu Finansów Publicznych, które odbyło się 1 czerwca 2011 najwięcej emocji wzbudził projekt ustawy o zmianie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jak relacjonuje Marek Wójcik ze ZPP strona rządowa reprezentowana przez Ministerstwo Finansów uważa, iż penalizacja drobnych nawet wykroczeń przeciwko tej dyscyplinie jest uzasadniona ze względu na walor prewencyjny.

Strona samorządowa chciałaby zaś zawężenia katalogu spraw objętych odpowiedzialnością za naruszenie finansów publicznych, z jednoczesnym usprawnieniem procedur, tak żeby każde naruszenie było bardziej egzekwowalne.

Zdaniem strony samorządowej poszerzenie katalogu spraw związanych z ustawą o naruszenie dyscypliny finansów spowoduje zmniejszenie egzekwowalności i znacząco zwiększy koszty. Ta zasadnicza rozbieżność spowodowała negatywne zaopiniowanie projektu. (ag)



Do pobrania:

Zespół ds. Systemu Finansów Publicznych (1 czerwca 2011 r.)

2011-06-08 16:12:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

16-17 kwietnia, Warszawa, Forum Mieszkaniowe, https://habitat.pl/fm2024/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»