Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

NOWY NUMER: Pomoc społeczna uzależnia zamiast aktywizować

W lipcowym numerze Forum Samorządowego przedstawiamy problem pomocy społecznej w Polsce. Okazuje się, że w 312 gminach co najmniej 20 proc. mieszkańców korzysta z różnych form pomocy.

Według raportu GUS o beneficjentach pomocy społecznej są w Polsce gminy, w których ponad połowa ludności jest beneficjentami pomocy społecznej. W wielu przypadkach uzależnienie od pomocy społecznej jest wpajane kolejnym pokoleniom w rodzinach. Najtrudniejsza sytuacja społeczno-ekonomiczna panuje w województwach warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim.

Gminy, w których występuje duża liczba beneficjentów pomocy społecznej, to w większości gminy wiejskie lub słabiej zurbanizowane, oddalone od dużych ośrodków miejskich i co ważne taki stan utrzymuje się tam od wielu lat.

Zachęcamy do lektury artykułu, którego autorka zauważyła też niezgodności co do liczby beneficjentów w oficjalnych dokumentach GUS i Ministerstwa Pracy oraz danych z gmin. Wygląda na to, że nikt tak na prawdę nie wie, ilu jest w Polsce beneficjentów systemu, co każe postawić znak zapytania wobec całej polityki socjalnej państwa.

W numerze informacje na temat problemów z wdrażaniem ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w gminach i kolejnych sporach z przedstawicielami firm zajmujących się transportem odpadów.

Miesiąc w samorządzie komentuje Maciej Kobyliński, prezydent Słupska (czytaj tutaj).

Tematem numeru jest transport. Znajdą tu Państwo tekst na temat nowoczesnych sposobów usprawniania transportu szynowego, autorstwa Krzysztofa Masłowskiego, specjalisty od spraw transportu firmy AECOM. Wspólne platformy przystankowe autobusów i tramwajów i wydzielone pasy dla środków transportu miejskiego (wspólne pasy dla autobusów i tramwajów oraz rozbudowane systemy informacji pasażerskiej to najnowocześniejsze sposoby polepszania transportu szynowego.

Drugi tekst poświęciliśmy bardziej finansowej części przedsięwzięcia. Zła wiadomość jest taka, że tramwaj sporo kosztuje. Kilka kilometrów nowej trasy to koszt rzędu 100 mln zł. Do tego każdy tramwaj kosztuje od 3-10 mln zł (w pełni niskopodłogowe powyżej 7 mln). Dobra wiadomość jest taka, że unijny priorytet dla transportu szynowego sprawia, iż na takie inwestycje możemy otrzymać dofinansowanie rzędy 85 proc. kosztów.

Oprócz tego, jak co miesiąc wiele informacji personalnych w tym notka o nowym burmistrzu Włoszczowej i nowym przewodniczącym rady gminy w Jastrzębiu Zdrój. Swojego następcę wybrał Mirosław Mikietyński, który ze względu na stan zdrowia nie będzie kandydował w następnych wyborach.

Zachęcamy też do wysyłania pytań z zakresu praw pracowników samorządowych do naszego prawnika Małgorzaty Leśniak z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.

Zapraszamy do lektury!

Spis treści (tutaj)

2010-07-15 16:44:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

3 kwietnia, webinarium Bezpłatne wsparcie dla miast od Komisji Europejskiej, https://www.miasta.pl/

Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»