Rada Miasta uchwaliła budżet, w którym na promocję miasta przeznaczonych jest zero zł.
Brak środków na promocję oznacza, że Pionki (woj. mazowieckie) w roku 2009 nie będą mogły aktywnie pozyskiwać inwestorów na tereny przemysłowe miasta, a także pozbawione będą promocji gospodarczej i zewnętrznej. Skutkiem tego będzie brak udziału Pionek w targach inwestycyjnych, brak możliwości kontynuowania partnerstwa z miastem Breaza, brak reklam w mediach.
Zero środków finansowych na promocję miasta oznacza też, brak flag narodowych na ulicach miasta podczas świąt narodowych, brak jakichkolwiek obchodów świąt narodowych, lokalnych i religijnych, brak nagród dla zwycięzców konkursów, festiwali, turniejów oraz zawodów sportowych, odbywających się pod patronatem miasta.
– Rada Miasta utrudnia mi pracę i na początku stycznia złożyłem wniosek o uchylenie decyzji o uchwaleniu niekorzystnego dla miasta budżetu – mówi burmistrz Pionek Romuald Zawodnik.
Decyzje Rady Miasta są niezrozumiałe. Radni nie wskazali żadnego innego rozwiązania dla działań, które są podejmowane w ramach szeroko rozumianej promocji. Brak promocji to brak rozwoju miasta, to zahamowanie tworzenia pozytywnego wizerunku miasta nie tylko wśród mieszkańców, ale przede wszystkim poza Pionkami. (rp)