W ostatnich testach udział wzięli urzędnicy w sumie 34 urzędów miast i gmin z całej Polski, m.in. Białegostoku, Gdańska, Gdyni oraz Sopotu, Lublina, Krakowa, Wrocławia, Olsztyna, Rzeszowa czy Zielonej Góry.
Urzędnicy mieli możliwość sprawdzenia i przetestowania w praktyce procedur związanych z nowym dowodem oraz jego obsługą, począwszy od składania wniosku o jego wydanie i samo wydawanie, po inne procesy związane z użyciem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną. - Przed wydaniem pierwszych e-dowodów sprawdzamy działanie dokumentu w realnych warunkach, w jakich będzie on używany - wyjaśnia Marek Zagórski, Minister Cyfryzacji.
Kolejne testy pokazują, że wszystko działa tak jak powinno, a urzędnicy nie mają problemu w nowymi dokumentami. - Finalizujemy wreszcie projekt, który powinien być zakończony wiele lat temu - podsumowuje Marek Zagórski.
Pierwsze dowody z warstwą elektroniczną Polacy dostaną w marcu. Wnioski o wydanie e-dowodu będzie można składać od 4 marca. Dotychczasowe dokumenty zachowują ważność. Dowody z warstwą elektroniczną będą stopniowo zastępować dotychczasowe dowody - w miarę ich naturalnego procesu wymiany (np. z powodu końca ważności dotychczasowego dokumentu czy jego utraty).
Źródło: https://www.gov.pl