Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.
Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
– Cieszymy się, że Ełk dołącza do grona miast, które zdecydowały się w ostatnim czasie na wprowadzenie do swojej floty komunikacji miejskiej ekologicznych autobusów hybrydowych, bardzo dobrze sprawdzających się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niskich prędkościach pojazd taki zużywa mało paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, słowem – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Ełku w dwóch transzach – pod koniec 2019 i 2020 roku, bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą już we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Białegostoku i Krosna.
Źródło: www.volvobuses.pl