Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku?

Ostatnie kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej pokazały, jak big data pozwalają osiągnąć przewagę na rynku politycznym. Wykorzystanie baz danych o wyborcach może również zdecydować o wynikach polskiego maratonu wyborczego, który rozpoczyna się wyborami samorządowymi tej jesieni i potrwa aż do wiosny 2020 roku, kiedy Polacy będą wybierali prezydenta. O tym, jak terabajty informacji o wyborcach pomagają wygrać wybory, piszą analitycy skupieni wokół bloga BD4L.pl. To pierwszy polski raport o big data w polityce.


W XXI wieku statystyczny obywatel każdego dnia generuje o sobie więcej informacji niż jego dziadkowie przez całe życie. Jego aktywność w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym na każdym kroku jest odnotowywana przez nowoczesne technologie. Tak powstają wielkie zbiory danych, które nie mogły pozostać bez wpływu również na życie polityczne.

Internet i narzędzia oparte na big data trafiły do polityki i zmieniają zasady kampanii wyborczych, sposoby przekonywania obywateli oraz mechanizmy funkcjonowania całych demokracji.

 Sztab Donalda Trumpa dysponował imponującą bazą 220 mln amerykańskich wyborców, pogrupowanych według 5 tys. różnych cech psychologicznych, behawioralnych i kontekstowych – mówi Szymon Wcisło z BD4L.pl, współautor raportu. – Dzięki niej możliwa była m.in. duża mobilizacja mieszkańców obszarów wiejskich, a jednocześnie demobilizacja innych grup uczestniczących w wyborach. W raporcie „Big data i polityka. Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku?” przybliżono kulisy czterech kampanii polityków, których wyborczy sukces możliwy był właśnie dzięki gromadzeniu i umiejętnemu wykorzystaniu danych wyborców. Byli to Barack Obama i Donald Trump w USA, Emmanuel Macron we Francji oraz Mariano Rajoy w Hiszpanii. Autorzy raportu na konkretnych przykładach pokazali, jak kandydaci komunikowali się z wyborcami i budowali wokół siebie zaangażowane społeczności, zarządzali pracą wolontariuszy, czy tworzyli program wyborczy dzięki big data.

– Oparta na nowych technologiach kampania obecnego prezydenta Francji jest też cenną wskazówką dla wszystkich poszukujących „polskiego Macrona”, bo choć trzeba przyznać, że Emmanuel Macron jest kompetentnym politykiem, to jednak bez odpowiedniego wykorzystania możliwości, jakie dają dane, tak spektakularne zwycięstwo nie byłoby możliwe – mówi Łukasz Dąbroś z BD4L.pl, współautor raportu.

Raport zawiera cenne informacje zarówno dla kandydatów startujących w nadchodzących wyborach, jak i zwykłych wyborców. Kandydatom pokazuje możliwości związane z rewolucją technologiczną, sposoby zbierania i wykorzystywania big data w walce wyborczej, w kampanii w internecie i działaniach off-line. Z kolei wyborcom uświadamia, jak działają kampanie polityczne w XXI wieku i jak nowoczesne narzędzia stosowane przez polityków mogą wpływać na ich decyzje.

Autorzy raportu podkreślają, że umiejętne wykorzystanie danych wyborców znacznie zwiększa szanse kandydata na zdobycie przewagi nad konkurencją, prowadzącą kampanię tradycyjnymi metodami. Jak mówi Mateusz Sabat z BD4L.pl, współautor raportu: - W profesjonalnej kampanii w XXI wieku nie wystarczy już strona internetowa i „spec od Facebooka”.

Najlepsi kandydaci i partie idą krok dalej i tworzą wokół siebie zaangażowane społeczności sympatyków. Pozwala to niewielkim kosztem komunikować się z wyborcami, szeroko upowszechniać treści poprzez media społecznościowe, pozyskiwać wolontariuszy i darczyńców kampanii, konsultować z wyborcami założenia programowe, a także optymalizować działania kampanijne w świecie realnym, np. wybrać najlepsze lokalizacje dla billboardów, czy czas antenowy na reklamy w radiu i telewizji.

Raport dostępny jest na blogu Big Data for Leaders www.bd4l.pl oraz na naszym portalu w zakładce Pobierz dokumenty/pdf.

Źródło: Informacja prasowa Big Data for Leaders

2018-08-02 11:39:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

27 marca, Warszawa, Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, https://www.gov.pl/web/

27-28 marca, Warszawa, Forum Finansowania Agrobiznesu, https://pisb.pl/


Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»