Kampania to z jednej strony szansa na zorganizowanie atrakcyjnych imprez, a z drugiej okazja do zaprezentowania dokonań samorządowców oraz tego, z czego są dumne lokalne społeczności – inwestycji czy inicjatyw. - Udział w tym przedsięwzięciu pomoże mieszkańcom cieszyć się obchodami stulecia odzyskania niepodległości – mówi Agnieszka Sadowska z Urzędu Gminy w Wydminach (woj. warmińsko-mazurskie). Organizatorzy stawiają na radosne, kolorowe świętowanie, które przyciąga tłumy i już opracowują programy wydarzeń na cały rok.
Pomysłów jest bardzo wiele. Przykłady? Pieszy Rajd Sobótki Szlakami Niepodległości i regaty „Z wiatrem do wolności” w Gródku nad Dunajcem (woj. małopolskie), występ Grupy Rekonstrukcji Historycznych „Biały Orzeł” w Sępólnie Krajeńskim (woj. kujawsko-pomorskie), koncert „100 akordeonistów na stulecie odzyskania niepodległości” w Powiecie Lubartowskim (woj. lubelskie), a w Starogardzie Gdańskim (woj. pomorskie) projekt posadzenia tysiąca drzew z okazji stulecia odzyskania niepodległości.
Niektóre samorządy, jak na przykład gmina Wejherowo (woj. pomorskie), zachęcają rodziców do udziału w akcji „Polak Mały”. Pomysł polega na stworzeniu albumu ze zdjęciami dzieci urodzonych w roku stulecia. Inne, jak chociażby Powiat Łęczyński (woj. lubelskie) czy Gorlice (woj. małopolskie), planują stworzenie żywej flagi – czyli zrobienie fotografii, na których grupa mieszkańców trzyma biało-czerwone kartki i układa je w taki sposób, że z lotu ptaka widać wielką flagę Polski.
Materiały kampanii będą wykorzystywane w czasie imprez w gminach i powiatach. A okazji do ich zorganizowania jest wiele – szczególnie latem, kiedy odbywają się dni miast, festyny, zawody sportowe czy koncerty plenerowe. Samorządowcy wykorzystują je także do promocji regionu – jak na przykład władze Powiatu Międzychodzkiego (woj. wielkopolskie), które prezentowały ulotki, baloniki i chorągiewki ze znakiem „Dumni z Polski” na swoim stanowisku podczas Międzynarodowych Targów Tulipanów w Chrzypsku.
Materiały mogą posłużyć również do pokazywania historii regionu. Na takie rozwiązanie zdecydowało się m.in. Pilzno (woj. podkarpackie).– Jesteśmy małym miasteczkiem z wielką historią. W roku stulecia chcemy akcentować wkład naszych mieszkańców w odzyskanie niepodległości – podkreśla Marzena Baum-Gruszowska, kustosz Muzeum Regionalnego. W czerwcu zaplanowano „Spotkanie pokoleń” przy okazji dni miasta, a we wrześniu – Rajd Rowerowy im. Wincentego Witosa. Jesienią młodzi mieszkańcy odtworzą wymarsz sokolich drużyn polowych z Pilzna do Krakowa w 1914 r.
Każdy samorząd przystępujący do kampanii otrzymuje niemal 3,5 tys. materiałów, które ucieszą dzieci, młodzież i dorosłych: baloniki, chorągiewki, naklejki, przypinki i śpiewniki. Samorząd może organizować lokalne konkursy. W ramach kampanii do rozdania jest też wiele atrakcyjnych nagród, w tym gry planszowe i pamięciowe. Władze mogą przekazać szkołom prawie 2,5 tys. materiałów edukacyjnych – ulotek z wizerunkami znanych Polaków.
Organizatorzy kampanii zapewniają, że wciąż można do niej dołączyć. – Serdecznie zapraszamy do udziału. Dzięki „Dumnym z Polski” warto zorganizować wyjątkowe i radosne wydarzenia, a jednocześnie wypromować gminę czy powiat w oryginalny sposób – mówi Maciej Zdziarski, szef kampanii.
Kontakt z biurem prasowym kampanii:
tel. 12 298 40 48
e-mail: info@dumnizpolski.pl