Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podpisane dwie umowy na modernizację odcinków Czachówek Południowy – Warka i Warka – Radom opiewają na kwotę blisko 646 mln zł.
Zakres zaplanowanych prac między Warką a Radomiem obejmie m.in. modernizację i budowę drugiego toru, montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów. Na odcinku między Czachówkiem Południowym a Warką wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów jadących z prędkością do 160 km/h.
Ponadto w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane kompleksowo perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Poza tym powstaną nowe przystanki Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka), które ułatwią dostęp do kolei. Zbudowany będzie też przystanek Stara Wola. Wszystkie będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne i ławki.
Zgodnie z umowami w III kwartale 2018 r. rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 r. ruszy przebudowa 43-kilometrowej trasy Warka – Radom. Wszystkie prace między Czachówkiem Płd. a Warką mają potrwać do IV kwartału 2020 r, a między Warką a Radomiem do II kwartału 2021 r.
Wartość całej inwestycji na linii kolejowej nr 8 między stacjami Warszawa Okęcie – Radom wyniesie w sumie ok. 1,8 mld zł.
Źródło: www.mazowieckie.pl