Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»


Funkcjonowanie USC wymaga wsparcia finansowego

Komisja Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej zapoznała się z oceną wykonywania zadań zleconych przez samorządy i sposób naliczania dotacji na zadania zlecone, na przykładzie urzędów stanu cywilnego.


Badanie przeprowadzono w 5 województwach, w obliczeniach uwzględniono 482 ankiety. Głównym celem było zdiagnozowanie aktualnej sytuacji urzędów stanu cywilnego po wdrożeniu ustawy prawo o aktach stanu cywilnego, obowiązującej od 1 marca 2015 r. w wymiarze kadrowym, organizacyjnym i finansowym.

Jak ustalono, mimo zrealizowanych dotychczas inwestycji istnieje potrzeba dalszego wsparcia finansowego gmin w zakresie doposażania urzędów stanu cywilnego oraz poprawy warunków pracy, jak i obsługi klientów. To zaś wymaga weryfikacji przyjętych założeń ustalania dotacji celowej na zadania zlecone oraz zwiększenie zaangażowania wojewodów w finansowanie inwestycji realizowanych w urzędach stanu cywilnego. Potrzebne jest też podjęcie działań prawnych i systemowych, dotyczących zwiększenia udziału technologii informatycznych w komunikacji zewnętrznej (wymiana danych z rejestru stanu cywilnego w formie elektronicznej).

W maju odbędzie się posiedzenie Komisji na temat oceny dwóch lat funkcjonowania ustawy prawo o aktach stanu cywilnego.

Źródło: www.wartowiedziec.pl

2017-02-27 08:09:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

16-17 kwietnia, Warszawa, Forum Mieszkaniowe, https://habitat.pl/fm2024/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»