Realizowane wspólnie z PKP PLK inwestycje to ważny element rozbudowy potencjału kolei regionalnych na Dolnym Śląsku. To również kolejny etap tworzenia kolei aglomeracyjnej. – Podpisana umowa dotyczy modernizacji trzech linii, jej wartość to ok. 240 mln złotych, z czego 170 mln złotych będzie pochodzić z dolnośląskiego RPO – mówi marszałek Cezary Przybylski.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” zapewni sprawniejsze i krótsze podróże dzięki wyposażeniu linii w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych.
Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław – Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego. Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.
Natomiast celem projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów” jest zwiększenie dostępności kolei i rozwój społeczny i gospodarczy regionu. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii kolejowej Legnica – Dzierżoniów (nr 137). Wartość projektu to prawie 80 mln zł, a szacowany wkład UE 85 proc. tj. ponad 55 mln zł. Również w tym przypadku studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.
Źródło: www.umwd.dolnyslask.pl