Jak konstruować badania marketingowe, by ich wyniki pomogły w promocji regionu? To jedno z najważniejszych pytań zadanych w trakcie tegorocznej edycji Kongresu. Swoje spostrzeżenia na ten temat przedstawił dr Jarosław Górski, członek Zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. W trakcie swojego wystąpienia sugerował, że badania nie mogą być przeprowadzane „ad hoc” i muszą być dobrze przemyślane. Dla dr Anny Miotk, Dyrektor ds. komunikacji w PBI Sp. z o.o. jedną z kluczowych zasad w badaniach marketingowych jest określenie celu, jaki ma im przyświecać.
Dlaczego wykonywać badania? Andrzej Gołoś, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Badań ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o uważa, że badania marketingowe stanowią inspirację do dalszych działań. Pomagają również podnieść zaufanie do jednostki samorządu terytorialnego, co może stanowić zaletę z marketingowego punktu widzenia. A, jak przekonywał dr Bartłomiej Walas, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, obecnie marketing wyewoluował, dlatego podobnemu rozwojowi musi ulec podejście do promocji samorządów.
Podobnie jak w ubiegłym roku w trakcie Kongresu rozdano nagrody dla jednostek samorządu terytorialnego, które wyróżniły się w tym roku skuteczną promocją prowadzoną w internecie. Pierwsze miejsce odebrali przedstawiciele Gminy Wielopole Skrzyńskie – gmina w ubiegłym roku zajęła trzecie miejsce. Na drugim miejscu uplasowała się Gmina Miasta Sanoka, a statuetkę za miejsce trzecie odebrali przedstawiciele Powiatu Ropczycko-Sędziszowskiego.
Organizatorem Kongresu jest firma Exacto, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.
Źródło: www.exacto.pl