Regiony zachowują medialne pozycje
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność miast wojewódzkich w II kwartale 2016 r. Mimo iż liczba publikacji oraz ich zasięg dla poszczególnych stolic regionów były różne, łącznie osiągnęły podobny wynik, jak w poprzednim kwartale i zachowały swoje medialne pozycje.
Kwiecień, maj i czerwiec br. przyniosły stolicom województw łącznie blisko 2 mln publikacji. Aż 23 proc. z medialnego tortu zagarnęła Warszawa (462,6 tys.). O połowę mniejszy wynik zanotował Kraków - 11 proc. przekazu (215,6 tys.). Trzecie miejsce zajął Poznań z udziałem na poziomie 10 proc. (197,2 tys.).
Większość materiałów ukazała się w źródłach regionalnych – 54 proc. wszystkich doniesień na temat stolic regionów. Przewagę w mediach ogólnopolskich uzyskała tylko Warszawa, a procentowo największy udział miały duże ośrodki. Mniejszym miastom znacznie trudniej było przebić się do ogólnokrajowych tytułów prasowych, serwisów internetowych oraz stacji radiowo-telewizyjnych. Pod względem liczby wystąpień w tytułach publikacji prasowych i internetowych Łódź awansowała z miejsca szóstego na pierwsze. O ile w I kwartale nazwa miasta pojawiła się w 504 nagłówkach, to w II kwartale liczba ta uległa podwojeniu i wyniosła 1038 materiałów! Lider poprzedniego zestawienia – Kraków znalazł się dopiero na 3. miejscu, osiągając wynik 831 informacji. Na drugiej pozycji, podobnie jak w ubiegłym kwartale uplasowała się Warszawa z wynikiem 870 wystąpień. W top 5 znalazły się również Poznań (729) i Wrocław (712).
Jednocześnie stolica łódzkiego 1202 razy wystąpiła na pierwszych stronach gazet, co stanowiło piąty wynik w podsumowaniu, po Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
www.psmm.pl
2016-07-28 06:45:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»